Instagram stories są doskonałym sposobem na angażowanie odbiorców — możemy zaciekawić ich, zachęcić odpowiedzi i brania udziału w naszych publikacjach. Niestety z taką samą łatwością możemy zanudzić ich i sprawić, że szybko przesuną do relacji kolejnego użytkownika. Dlatego ten wpis poświęcimy niezwykle ważnej kwestii: jak stworzyć idealne stories, które pokochają odbiorcy i obejrzą całe bez pomijania, któregokolwiek kafelka. Przed Wami kilka przydatnych rad!
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Pierwsza plansza relacji jest najważniejsza! Bardzo często już na tym etapie odbiorca decyduje, czy chce oglądać dalej. Musimy zatem sprawić, żeby początek stories był jak najbardziej atrakcyjny. W tym celu zadbajmy o kilka rzeczy. W pierwszej klatce poinformuj swoich odbiorców, czego mogą się spodziewać w tej relacji, czego się z niej dowiedzą, dlaczego warto poświęcić na nią swój czas. Dzięki temu użytkownik będzie mógł podjąć świadomą decyzję, czy dany materiał jest dla niego. Jeśli zaplanowałeś relację o trendach modowych w tym sezonie — napisz o tym już na pierwszej planszy. Odbiorcy zainteresowani tematem z dużym prawdopodobieństwem przejrzą całą publikację, a osoby, których temat nie interesuje po prostu ominą relację bez frustracji i czekania na to, czy coś innego jeszcze się zadzieje. Jeśli danego dnia planujesz kilka różnych relacji – tym bardziej daj znać. Może spódnice to temat zarezerwowany dla damskiej części Twojej widowni, a mężczyźni chętnie obejrzą polecenia seriali, które opublikujesz później?
Pokaż się!
Właśnie za to wszyscy kochamy stories! Najciekawsza relacja to ta, w której po drugiej stronie widzimy człowieka. Jeśli wciąż odczuwasz dyskomfort mówiąc do kamery, spróbuj metodą małych kroczków.
Na początku zacznij od nagrywania otoczenia, ale z dźwiękiem! Gdy już przekonasz się do tej formy, dodaj również swoją twarz. Możesz także poćwiczyć nagrywanie i nie dodawać wideo od razu, gwarantujemy, że każdego dnia będzie łatwiej przekonać się do kamery, a efekty są warte wysiłku. W końcu nagrywanie siebie stanie się dla Ciebie naturalne, a Twoi odbiorcy będą mogli Cię poznać, co na pewno zachęci do odpalania kółeczka z Twoją profilówką po wejściu do aplikacji.
Korzystaj ze wszystkich funkcjonalności
Oczywiście nie jednocześnie, bo co za dużo to nie zdrowo! Nie chcesz przecież mieć w relacji totalnego bałaganu. Pamiętaj jednak, że wszystkie te funkcje są stworzone właśnie po to, by z nichkorzystać i urozmaicać swoją relację. Teraz pokrótce opiszemy wszystkie naklejki i zaznaczymy, które z nich to totalny must have!
GIF – animowane grafiki, które wszyscy uwielbiają. Pamiętajmy jednak, że dodanie GIF-a może skutkować spadkiem rozdzielczości naszego materiału. Nie używaj zbyt wielu na raz i nie dodawaj ich do każdej relacji.
Ankieta – jak sama nazwa wskazuje, opcja pozwala nam zamieścić interaktywną sondę, która zbada, co wolą nasi obserwatorzy, co im się podoba itd. Stories daje możliwość realizacji kilku wariantów ankiet: A czy B, czy też suwak z emotką. Używanie ankiet to świetny sposób na zaangażowanie obserwatorów, poznanie ich, zachęcenie do współtworzenia contentu. Możecie raz na jakiś czas zorganizować na stories zabawę i pozwolić swoim obserwatorom na wybór Waszego obiadu, ubrania, makijażu! Widzowie to uwielbiają!
Datek –pozwala wesprzeć wybraną przez nas fundację lub organizację non profit, o ile została ona zweryfikowana przez Instagram.
#hashtag – po naciśnięciu odsyła odbiorcę do feedu danego hashtaga.
Pytania – używając tej naklejki dajesz swoim obserwatorom możliwość zadawania pytań, które następnie możesz udostępnić w swoim story i odpowiedzieć na nie.
Wspieraj małe firmy – jest to specjalna wzmianka, która ma zachęcać do zakupów w lubianej przez nas firmie. Profil, który chcemy wspomnieć musi być kontem firmowym.
Odliczanie – ta naklejka przyda się, gdy chcesz zasygnalizować ważną datę. Może zbliża się wyjazd na wymarzone wakacje lub ruszacie z rzadką promocją w Waszym sklepie. Odliczanie możemy ustawić do dnia i godziny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pominąć godzinę i odliczać tylko do wybranej daty. Po naciśnięciu tej naklejki odbiorca może wybrać opcję, dzięki której będzie otrzymywać powiadomienia dotyczące odliczania, a co więcej: może takie odliczanie udostępnić na swoim profilu.
Lokalizacja–po naciśnięciu otwiera mapę. Nie zapominaj o tej naklejce, gdy jesteś w super miejscu i chcesz podzielić się tą informacją ze swoimi odbiorcami.
Quiz – to trochę jak instagramowi Milionerzy. Możesz zadać pytanie i dodać do 4 opcji odpowiedzi. Aby zaangażować swoich odbiorców możesz zorganizować zabawę jak dobrze Was znają, prawda czy fałsz itd.
Zamawianie jedzenia – to super opcja jeżeli na przykład prowadzisz restaurację! Ta naklejka odeśle naszych odbiorców do strony jednego z partnerów (Pyszne.pl, Uber Eats itd.), z której będą mogli zamówić jedzenie.
@wzmianka – umożliwia wspomnienie innego użytkownika IG. Dostatnie on powiadomienie na ten temat i będzie mógł udostępnić naszą relacje w jego stories.
Pamiętaj o napisach
Czy wiesz, że ponad 70% użytkowników przegląda relacje bez dźwięku? Na pewno nie raz sam oglądałeś stories w miejscu publicznym, komunikacji miejskiej czy czekając w kolejce. Pamiętaj również, że wśród nas są osoby niesłyszące, które także korzystają z aplikacji. Dodatkowo napisy w stories wzbudzają większe zaangażowanie, ponieważ odbiorca czytając i słuchając jednocześnie odbiera komunikat podwójnie.
Nie zanudzaj
Ogromna liczba małych kafelków w relacji naprawdę może przerazić i zniechęcić do oglądania relacji w całości. Pamiętaj, stawiaj nie na ilość, a jakość! Chyba nikt nie lubi poświęcać czasu relacji, która nic nie wnosi. Jeden kadr śniadania wystarczy, a dodatkowo pamiętaj, by przekazać w nim jakąś wartość – podziel się przepisem, zdradź twój tajny składnik jajecznicy, albo napisz czy warto odwiedzić daną knajpkę.
W ciągu dnia zdecydowanie lepsza będzie także regularność w publikowaniu stories niż wrzucanie jednej, zbiorczej relacji wieczorem. Dlaczego? Kółeczka stories wyświetlają się od ostatniej opublikowanej relacji. Publikując na bieżąco Twój profil będzie wyświetlał się w czołówce kilka razy dziennie!
Zadbaj także o atrakcyjność swojej relacji, przeplataj formaty, fonty, dodawaj zdjęcia i wideo, używaj elementów. Nasze propozycje znajdziesz tutaj.
Bądź sobą
Bo to jest tak naprawdę najważniejsze. Daj się poznać, pokaż kim jesteś, co robisz na co dzień, gdzie pracujesz, co gotujesz na kolacje. Jeśli w postach w feedzie zazwyczaj dbasz o makijaż, jednak wieczorami spędzasz czas w dresie i związanych włosach – pokaż to. Stories możesz potraktować, jak backstage tego, co zazwyczaj publikujesz w postach, dlatego zadbaj o to, by było ono po prostu naturalne i prawdziwe, mimo że często może odstawać od instagramowej „rzeczywistości” 😉
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że poniższy post pozwoli Wam tworzyć lepsze relacje, na które Wasi odbiorcy będą czekać z niecierpliwością. Chcemy pomagać Wam najlepiej, jak potrafimy, dlatego koniecznie dajcie nam znać w komentarzach, co sprawia Wam największy problem przy tworzeniu i publikacji relacji!
Jak stworzyć idealne IG Stories?
Instagram stories są doskonałym sposobem na angażowanie odbiorców — możemy zaciekawić ich, zachęcić odpowiedzi i brania udziału w naszych publikacjach. Niestety z taką samą łatwością możemy zanudzić ich i sprawić, że szybko przesuną do relacji kolejnego użytkownika. Dlatego ten wpis poświęcimy niezwykle ważnej kwestii: jak stworzyć idealne stories, które pokochają odbiorcy i obejrzą całe bez pomijania, któregokolwiek kafelka. Przed Wami kilka przydatnych rad!
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Pierwsza plansza relacji jest najważniejsza! Bardzo często już na tym etapie odbiorca decyduje, czy chce oglądać dalej. Musimy zatem sprawić, żeby początek stories był jak najbardziej atrakcyjny. W tym celu zadbajmy o kilka rzeczy. W pierwszej klatce poinformuj swoich odbiorców, czego mogą się spodziewać w tej relacji, czego się z niej dowiedzą, dlaczego warto poświęcić na nią swój czas. Dzięki temu użytkownik będzie mógł podjąć świadomą decyzję, czy dany materiał jest dla niego. Jeśli zaplanowałeś relację o trendach modowych w tym sezonie — napisz o tym już na pierwszej planszy. Odbiorcy zainteresowani tematem z dużym prawdopodobieństwem przejrzą całą publikację, a osoby, których temat nie interesuje po prostu ominą relację bez frustracji i czekania na to, czy coś innego jeszcze się zadzieje. Jeśli danego dnia planujesz kilka różnych relacji – tym bardziej daj znać. Może spódnice to temat zarezerwowany dla damskiej części Twojej widowni, a mężczyźni chętnie obejrzą polecenia seriali, które opublikujesz później?
Pokaż się!
Właśnie za to wszyscy kochamy stories! Najciekawsza relacja to ta, w której po drugiej stronie widzimy człowieka. Jeśli wciąż odczuwasz dyskomfort mówiąc do kamery, spróbuj metodą małych kroczków.
Na początku zacznij od nagrywania otoczenia, ale z dźwiękiem! Gdy już przekonasz się do tej formy, dodaj również swoją twarz. Możesz także poćwiczyć nagrywanie i nie dodawać wideo od razu, gwarantujemy, że każdego dnia będzie łatwiej przekonać się do kamery, a efekty są warte wysiłku. W końcu nagrywanie siebie stanie się dla Ciebie naturalne, a Twoi odbiorcy będą mogli Cię poznać, co na pewno zachęci do odpalania kółeczka z Twoją profilówką po wejściu do aplikacji.
Korzystaj ze wszystkich funkcjonalności
Oczywiście nie jednocześnie, bo co za dużo to nie zdrowo! Nie chcesz przecież mieć w relacji totalnego bałaganu. Pamiętaj jednak, że wszystkie te funkcje są stworzone właśnie po to, by z nich korzystać i urozmaicać swoją relację. Teraz pokrótce opiszemy wszystkie naklejki i zaznaczymy, które z nich to totalny must have!
Pamiętaj o napisach
Czy wiesz, że ponad 70% użytkowników przegląda relacje bez dźwięku? Na pewno nie raz sam oglądałeś stories w miejscu publicznym, komunikacji miejskiej czy czekając w kolejce. Pamiętaj również, że wśród nas są osoby niesłyszące, które także korzystają z aplikacji. Dodatkowo napisy w stories wzbudzają większe zaangażowanie, ponieważ odbiorca czytając i słuchając jednocześnie odbiera komunikat podwójnie.
Nie zanudzaj
Ogromna liczba małych kafelków w relacji naprawdę może przerazić i zniechęcić do oglądania relacji w całości. Pamiętaj, stawiaj nie na ilość, a jakość! Chyba nikt nie lubi poświęcać czasu relacji, która nic nie wnosi. Jeden kadr śniadania wystarczy, a dodatkowo pamiętaj, by przekazać w nim jakąś wartość – podziel się przepisem, zdradź twój tajny składnik jajecznicy, albo napisz czy warto odwiedzić daną knajpkę.
W ciągu dnia zdecydowanie lepsza będzie także regularność w publikowaniu stories niż wrzucanie jednej, zbiorczej relacji wieczorem. Dlaczego? Kółeczka stories wyświetlają się od ostatniej opublikowanej relacji. Publikując na bieżąco Twój profil będzie wyświetlał się w czołówce kilka razy dziennie!
Zadbaj także o atrakcyjność swojej relacji, przeplataj formaty, fonty, dodawaj zdjęcia i wideo, używaj elementów. Nasze propozycje znajdziesz tutaj.
Bądź sobą
Bo to jest tak naprawdę najważniejsze. Daj się poznać, pokaż kim jesteś, co robisz na co dzień, gdzie pracujesz, co gotujesz na kolacje. Jeśli w postach w feedzie zazwyczaj dbasz o makijaż, jednak wieczorami spędzasz czas w dresie i związanych włosach – pokaż to. Stories możesz potraktować, jak backstage tego, co zazwyczaj publikujesz w postach, dlatego zadbaj o to, by było ono po prostu naturalne i prawdziwe, mimo że często może odstawać od instagramowej „rzeczywistości” 😉
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że poniższy post pozwoli Wam tworzyć lepsze relacje, na które Wasi odbiorcy będą czekać z niecierpliwością. Chcemy pomagać Wam najlepiej, jak potrafimy, dlatego koniecznie dajcie nam znać w komentarzach, co sprawia Wam największy problem przy tworzeniu i publikacji relacji!